1.1 POSrepair: de firma POSrepair, gevestigd te Hoorn Nederland. Gespecialiseerd in reparatie van professionele en industriële elektronica.
1.2 De Wederpartij: iedere natuurlijke of rechtspersoon met wie POSrepair een overeenkomst aangaat.
1.3 Overeenkomst: de overeenkomst tot reparatie en/of revisie en/of modificatie van professionele en industriële elektronica.
1.4 Elektronica: alle elektronica die de Wederpartij gebruikt, waar POSrepair herstel werkzaamheden aan heeft verricht en/of onderdelen aan heeft vervangen.
1.5 Reparatie: de door POSrepair, ten behoeve van de Wederpartij uitgevoerde herstelwerkzaam-heden aan professionele en industriële elektronica,
waarbij is nagestreefd de betreffende elektronica weer correct te laten functioneren.
1.6 Vervanging: het door POSrepair, ten behoeve van het correct laten functioneren van de betreffende elektronica, vervangen van onderdelen.
1.7 Herstelwerkzaamheden: reparatie en/of modificatie en/of vervanging, uitgevoerd door POSrepair ten behoeve van de Wederpartij.
1.8 Gebrek: een door de wederpartij waargenomen en door POSrepair vastgesteld gebrek in de door POSrepair uitgevoerde herstelwerkzaamheden en/of geleverde producten.
1.9 Normaal gebruik: het door de producent van de elektronica voorgeschreven gebruik van de elektronica. Voor het geval dit niet beschreven is door de producent geldt als normaal
gebruik, het gebruik van de elektronica dat in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is, dan wel hoe een redelijk handelend gebruiker de elektronica dient te gebruiken.
1.10 Garantieperiode: de door POSrepair op de reparatie of het geleverde product van toepassing verklaarde garantieperiode.
1.11 Gevolgschade: Onder gevolgschade wordt onder meer verstaan stagnatieschade, productiev- erlies, gederfde winst, boetes, transportkosten en reis- en verblijfkosten.

Artikel 2. Algemeen
2.1 Op alle aanbiedingen en/of offertes (hierna aanbiedingen) van en op alle overeenkomsten betreffende herstelwerkzaamheden van professionele en industriële elektronica
door POSrepair zijn uitsluitend deze algemene voorwaarden van toepassing.
2.2 Door de Wederpartij gehanteerde algemene voorwaarden en andere van de voorwaarden van POSrepair afwijkende bedingen worden door POSrepair uitdrukkelijk van de hand gewezen,
tenzij zij uitdrukkelijk en schriftelijk door POSrepair worden erkend.
2.3 Indien enige bepaling of enig gedeelte van een bepaling van deze algemene voorwaarden om welke reden dan ook geheel of gedeeltelijk onverbindend is, doet zulks niet af aan de
verbindendheid van de resterende bepalingen van deze algemene voorwaarden c.q. van het resterende gedeelte van de desbetreffende bepaling.
2.4 Deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten met en/of opdrachten verstrekt aan POSrepair, voor de uitvoering waarvan door POSrepair derden
dienen te worden betrokken.
2.5 Indien POSrepair niet steeds strikte naleving van de algemene voorwaarden verlangt, betekent dat niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat POSrepair geheel of
deels het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingen van deze voorwaarden te verlangen.

Artikel 3. Aanbiedingen en totstandkoming van de Overeenkomst
3.1 Alle aanbiedingen van POSrepair zijn vrijblijvend en voor POSrepair niet-bindend. Overeenkomsten met inbegrip van wijzigingen of annuleringen daarvan, zijn voor POSrepair eerst
bindend wanneer zij door haar schriftelijk dan wel digitaal zijn bevestigd. De Wederpartij is door haar opdracht c.q. bestelling gebonden, ook indien POSrepair de overeenkomst
niet schriftelijk dan wel digitaal bevestigt.
3.2 Alle door POSrepair bij de aanbieding verstrekte specificaties zijn vrijblijvend en zonder voorafgaand bericht aan wijziging onderhevig; zij binden POSrepair pas nadat zij van een
overeenkomst deel zijn gaan uitmaken of zodra POSrepair dat schriftelijk heeft verklaard.
3.3 POSrepair heeft te allen tijde het recht opdrachten en/of bestellingen te weigeren of aan de uitvoering en/of de levering nadere voorwaarden te verbinden.
3.4 Ingeval de Wederpartij de aanbieding niet accepteert is POSrepair gerechtigd de Wederpartij de kosten van het retourneren van de elektronica in rekening te brengen. De te retourneren
elektronica zal naar vrije keuze van POSrepair ter afgifte ter beschikking worden gesteld of geretourneerd. Indien Wederpartij niet binnen 6 maanden na offerte, dan wel een bericht over
de reparatie(on)mogelijkheden, heeft aangegeven de electronica retour te willen hebben of een retourzending weigert, behoudt POSrepair zich het recht voor de elektronica te
vernietigen en/ of zich het eigendom te verschaffen, zonder op enigerlei wijze aansprakelijk te zijn jegens Wederpartij. Wederpartij verleent POSrepair uitdrukkelijk en onherroepelijk
volmacht hieraan uitvoering te geven.
3.5 Indien er sprake is van een onbekende afzender betreft de in artikel 3.4. genoemde termijn 12 maanden.
3.6 Redelijke kosten van een in artikel 3.4. genoemde situatie, waaronder nadrukkelijk mede begrepen de kosten voor opslag, kunnen door POSrepair aan Wederpartij in rekening worden gebracht.

Artikel 4. Uitvoering van de Overeenkomst
4.1 POSrepair spant zich in de Overeenkomst zo goed mogelijk en binnen de in de Overeenkomst genoemde termijn(en) uit te voeren. POSrepairis daarbij steeds afhankelijk van de
beschikbaar- heid van onderdelen. Indien (tijdige) uitvoering niet mogelijk blijkt, stelt POSrepair de Wederpartij hiervan zo spoedig mogelijk in kennis. POSrepair zal door het enkel
verstrijken van (de) in de overeenkomst genoemde termijn(en) niet in verzuim zijn.
4.2 Mocht uitvoering van de overeenkomst onmogelijk zijn, dan is POSrepair gerechtigd de overeenkomst te ontbinden zonder daardoor schadeplichtig te worden jegens de wederpartij.
De wederpartij is alsdan geen vergoeding aan POSrepair verschuldigd en door POSrepair gemaakte kosten blijven voor rekening van POSrepair, met uitzondering van spoedtoeslag(en).
4.3 POSrepair is, bij de uitvoering van haar diensten, niet gehouden aanwijzingen van de Wederpartij op te volgen. Dit geldt in het bijzonder, maar niet uitsluitend, voor aanwijzingen die de
inhoud of omvang van de overeengekomen diensten wijzigen of aanvullen. Indien POSrepair dergelijke aanwijzingen echter opvolgt, dan zal de Wederpartij de daarmee verband
houdende door POSrepair uitgevoerde werkzaamheden vergoeden overeenkomstig de gebruikelijke tarieven van POSrepair.

Artikel 5. Werk op locatie
5.1 Indien op basis van de overeenkomst vereist is dat POSrepair werkzaamheden op locatie verricht draagt Wederpartij zorg voor alle voorzieningen waaronder de wettelijke vereisten
omtrent veilige en gezonde werkomgeving. Wederpartij draagt het risico en aansprakelijkheid bij niet correcte naleving.
5.2 Wederpartij draagt het risico en is aansprakelijk voor schade door diefstal of verlies van zaken van POSrepair en derden zoals gereedschappen, voor het werk bestemde materialen,
of bij het werk gebruikt materieel, die zich bevinden op of nabij de plaats waar de werkzaamheden worden verricht of een andere overeengekomen plaats.
5.3 Onverminderd het bepaalde in lid 1 en 2 van dit artikel is Wederpartij gehouden zich adequaat te verzekeren tegen de genoemde schade. Als er sprake is van schade dient Wederpartij
dit onverwijld te melden bij de verzekeraar.

Artikel 6. Prijzen
6.1 Alle in het aanbod van diensten genoemde prijzen van POSrepair zijn, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven en/of overeengekomen, uitgedrukt in Euro’s (€) en exclusief BTW.
6.2 Tenzij anders overeengekomen brengt POSrepair voor de door haar verkochte producten en de door haar verrichte werkzaamheden de bij haar gebruikelijke prijzen in rekening.
6.3 Indien overeengekomen brengt POSrepair voor herstelwerkzaamheden een vaste prijs in rekening. Indien wordt afgeweken van deze vaste prijs, brengt POSrepair de bij haar gebruikelijke prijzen in rekening op basis van nacalculatie (gewerkte uren en gebruikte materialen).
6.4 In geval van spoedopdrachten brengt POSrepair naast de bij haar gebruikelijke prijs spoed toeslagen in rekening.
6.5 POSrepair heeft het recht om alle in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen te allen tijde te wijzigen. Kennelijke fouten, manipulaties of vergissingen (zoals evidente onjuistheden) kunnen ook na de totstandkoming van de overeenkomst door POSrepair worden aangepast.
6.6 POSrepair heeft het recht om in geval van kostenstijging tussen het tijdstip van de totstandkoming van de overeenkomst en de volledige nakoming daarvan, en ongeacht de
voorzienbaarheid daarvan, de prijs dienovereenkomstig te verhogen zodanig dat een dergelijke kostenstijging daarin volledig is verwerkt. Onder kostenstijging wordt onder andere,
maar niet uitsluitend, begrepen kostenstijgingen die voortvloeien uit vermeerderingen of wijzigingen van loon, lasten, belastingen, rechten, retributies, vrachten, heffingen, prijzen van
grondstoffen en energie, alsmede wisselkoersveranderingen, verhogingen van de door de leveranciers in rekening gebrachte kosten of wetswijzigingen. De Wederpartij heeft het recht om
binnen vijf dagen nadat POSrepair hem in kennis heeft gesteld van een zodanige prijsverhoging de overeenkomst voor het nog niet uitgevoerde gedeelte ontbonden te verklaren,
behoudens voor zover de prijsstijging voortvloeit uit een wettelijke bepaling.
6.7 Indien de uitvoering van de Overeenkomst door POSrepair meer tijd vergt of meer kosten meebrengt dan zij redelijkerwijs mocht verwachten, doordat voor de Reparatie duurdere
onderdelen nodig zijn of indien de wederpartij ondeugdelijke informatie heeft verstrekt of doordat zij na het sluiten van de overeenkomst wijzigingen heeft aangebracht in de
oorspronkelijke overeenkomst, is POSrepair gerechtigd de overeengekomen prijs met een redelijk bedrag te verhogen.
6.8 In de Overeenkomst is de bevoegdheid van POSrepair inbegrepen om door haar verricht meerwerk afzonderlijk in rekening te brengen.

Artikel 7. Betaling
7.1 POSrepair is gerechtigd om gedurende de looptijd van de Overeenkomst tussentijds te factureren. Daarnaast is POSrepair gerechtigd om bij het sluiten van de overeenkomst een
aanbetaling c.q. vooruitbetaling van de (te verwachten) prijs te bedingen. De wederpartij kan geen recht doen gelden aangaande de uitvoering van de overeenkomst, alvorens de
bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
7.2 Betaling van de door POSrepair verzonden facturen dient binnen dertig dagen na factuurdatum te geschieden, tenzij op de factuur anders is vermeld of uitdrukkelijk anders is
overeengekomen.
7.3 De Wederpartij is verplicht onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan POSrepair te melden.
7.4 Indien de Wederpartij enig door haar verschuldigd bedrag niet tijdig voldoet, is hij van rechtswege in verzuim zonder dat daartoe een nadere ingebrekestelling is vereist en is hij over het
factuurbedrag met ingang van de datum waarop hij in gebreke is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag een rente verschuldigd van 1,5% per maand.
7.5 Alle gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten, die verband houden met de inning van enige vordering op de Wederpartij, komen te zijner laste. De buitengerechtelijke kosten
bedragen tenminste 15% van het/de factuurbedrag(en) met een minimum van € 500,-. Deze bedragen zijn zonder nadere aanmaning verschuldigd.
7.6 Betalingen door of vanwege de Wederpartij strekken achtereenvolgens ter voldoening van de verschuldigde buitengerechtelijke incassokosten, de gerechtelijke kosten, de verschuldigde
renten en daarna in volgorde van ouderdom de openstaande hoofdsommen, ongeacht de andersluidende aanwijzingen van de Wederpartij.
7.7 Zonder uitdrukkelijke toestemming van POSrepsair is het de wederpartij niet toegestaan zijn betalingsverplichting(en) jegens POSrepair in te houden, te verrekenen en/of te compenseren
met een vordering van de wederpartij op POSrepair, uit welke hoofde dan ook.
7.8 Onder verwijzing naar art. 3:83 lid 2 BW is de overdraagbaarheid van uit de Overeenkomst voortvloeiende vorderingsrechten die toekomen aan de Wederpartij uitdrukkelijk uitgesloten.
7.9 De kaarthouder van een creditcardtransactie wordt per direct belast voor de betaling.
7.10 Indien wederpartij enig bedrag verschuldigd is aan POSrepsair, ongeacht of dat betrekking heeft op een eerdere overeenkomst, heeft POSrepair het recht afgifte van (alle of een deel van
de) goeder-en en documenten die zij onder zich heeft aan een ieder te weigeren en deze vast te houden tot Wederpartij alle vorderingen, al dan niet opeisbaar, heeft voldaan.

Artikel 8. Levering en risico
8.1 De door POSrepair te leveren producten gelden in beginsel als geleverd op het moment waarop de zaken het magazijn van POSrepair verlaten; alsmede – indien is overeengekomen dat
de producten worden afgehaald – op het aan de Wederpartij meegedeelde moment waarop de zaken ter afhaling bij POSrepair gereed liggen. Tenzij anders overeengekomen
geschieden leveringenop het door de koper opgegeven leveringsadres.”
8.2 Vanaf de levering als bedoeld in voorgaand artikellid zijn de producten voor rekening en risico van de wederpartij, ook indien POSrepair het vervoer verzorgt, tenzij uitdrukkelijk anders is
overeengekomen. POSrepair is gerechtigd de verzendkosten geheel of gedeeltelijk bij de wederpartij in rekening te brengen. Verzendkosten voor spoedleveringen komen geheel voor
rekening van de Wederpartij.
8.3 POSrepair bepaalt de wijze van verzending om aan haar leveringsverplichtingen te voldoen. Indien de Wederpartij bepaalde aanwijzingen geeft, geschiedt het voldoen hieraan geheel
voor rekening en risico van de Wederpartij. De kosten van verzending en aflevering komen ten laste van de Wederpartij.
8.4 De Wederpartij is verplicht bij eerste aanbieding de producten in ontvangst te nemen respectievelijk af te halen. Indien de Wederpartij deze verplichting niet nakomt, heeft POSrepair het
recht een termijn van tenminste acht dagen te stellen. Indien de Wederpartij ook binnen die nadere termijn niet afneemt, komen alle gevolgen daarvan voor rekening van de Wederpartij,
kosten van opslag daaronder begrepen. Meer in het bijzonder heeft POSrepair alsdan het recht de overeenkomst te ontbinden en/of schadevergoeding te vorderen.

Artikel 9. Overige niet afgenomen zaken
9.1 De Wederpartij is verplicht de zaak of zaken die onderwerp is of zijn van de overeenkomst, niet vallende onder enig andere bepaling van deze overeenkomst, op de overeengekomen
plaats feitelijk af te nemen.
9.2 Indien niet wordt voldaan aan artikel 9.1. zullen na schriftelijke kennisgeving de zaken voor rekening en risico van Wederpartij - naar vrije keuze van POSrepair - worden geretourneerd of
opgeslagen. POSrepair is gerechtigd redelijke kosten in rekening te brengen. POSrepair behoudt zich tevens het recht voor de zaken te vernietigen en/of zich het eigendom te verschaffen,
zonder op enigerlei wijze aansprakelijk te zijn jegens Wederpartij. Wederpartij verleent POSrepair uitdrukkelijk en onherroepelijk volmacht hieraan uitvoering te geven.

Artikel 10. Omruil
10.1 Op verzoek van en/of in overleg met de Wederpartij kan POSrepair een gereviseerd onderdeel bij vooruitzending aan de Wederpartij doen toekomen ter vervanging van een defect
onderdeel van de Wederpartij. Hiervoor brengt POSrepair in beginsel de gebruikelijke verkoopprijs van het onderdeel in rekening. Na ontvangst van het defecte onderdeel van de
wederpartij kan POSrepair het verschil tussen de verkoopprijs van het vervangend onderdeel en de omruilprijs van het defecte onderdeel aan de wederpartij crediteren (hierna de
omruilcorrectie).
10.2 De Wederpartij heeft recht op de omruilcorrectie, indien het defecte onderdeel binnen één maand na de totstandkoming van de overeenkomst aan POSrepair ter beschikking is gesteld
én het defecte onderdeel redelijkerwijs door POSrepair kan worden hersteld, ter beoordeling van POSrepair.
10.3 De door de Wederpartij ingeruilde defecte onderdelen worden eigendom van POSrepair. De aflevering van het defecte onderdeel bij de door POSrepair aangewezen locaties is bindend
en beslissend voor de overdracht van het eigendomsrecht.
10.4 Door inzending van het defecte onderdeel verklaart de Wederpartij dat deze het eigendoms- recht heeft op het defecte onderdeel, dat het defecte onderdeel vrij is van retentierecht of
enig zekerheidsrecht, dat het eigendom niet beperkt wordt door de rechten van derden en dat de Wederpartij bevoegd is om over het defecte onderdeel te beschikken.
10.5 POSrepair behoudt zich het recht op de waardering van de reparatiekosten van het defecte onderdeel voor. Of en in hoeverre het defecte onderdeel vatbaar is voor herstel staat enkel
ter beoordeling van POSrepair.
10.6 POSrepair kan Reparatie van een defect onderdeel achterwege laten en volstaan met toezending van een vervangend onderdeel. In dat geval brengt POSrepair slechts de reparatieprijs
van het defecte onderdeel in rekening. Deze mogelijkheid staat enkel ter discretie van POSrepair.

Artikel 11. Reclamaties
11.1 De Wederpartij is verplicht onmiddellijk na aflevering de door POSrepair geleverde of herstelde producten te (doen) onderzoeken.
11.2 Bij uitwendig waarneembare gebreken of beschadigingen aan de verpakking en/of de betreffende producten dient de Wederpartij binnen 10 dagen na aflevering schriftelijk en
gemotiveerd aan POSrepair melding te maken van de aard en omvang van de schade.
Niet-materiële afwijkingen in uitvoering, zoals geringe kleurverschillen, of geringe materiaal- fouten zoals krassen, vormen nimmer grond voor reclamatie.
11.3 Reclamaties betreffende niet uitwendig waarneembare gebreken dienen schriftelijk en gemotiveerd binnen 10 dagen na ontdekking ervan, maar in ieder geval steeds vóór afloop
van de toepasselijke Garantieperiode, aan POSrepair te geschieden.
11.4 Indien de Wederpartij niet binnen de toepasselijke termijn of op de voorgeschreven wijze reclameert, wordt het geleverde geacht onvoorwaardelijk door de Wederpartij te zijn aanvaard
en goedgekeurd en vervalt elke aanspraak tegen POSrepair.
11.5 Een reclamatie ten aanzien van een bepaalde levering of wijze van dienstverlening schort de betalingsverplichting(en) van de Wederpartij nimmer op.
11.6 Indien komt vast te staan dat een reclamatie ongegrond is, dan komen de daardoor ontstane kosten, waaronder ook begrepen de onderzoekskosten aan de zijde van POSrepair en de
verzendkosten, integraal voor rekening van de Wederpartij.
11.7 Een reclamatie kan enkel geschieden met een bijgaand RMA-formulier. Zonder bijgaand en volledig ingevuld formulier heeft POSrepair te allen tijde het recht de retourzending te
weigeren.

Artikel 12. Garantie
12.1 POSrepair staat gedurende de Garantieperiode in voor de deugdelijkheid van de door haar geleverde producten en de door haar uitgevoerde Herstelwerkzaamheden. Indien de
wederpartij van mening is dat er sprake is van een gebrek in de door POSrepair geleverde producten of uitgevoerde herstelwerkzaamheden, dan dient de wederpartij POSrepair
hierover te informeren conform het bepaalde in artikel 11.1 tot en met 11.7.
12.2 De Wederpartij dient alsdan na overleg met POSrepair de gebrekkige producten voor eigen rekening ter inspectie aan POSrepair op te sturen, op straffe van verval van de garantie.
Zonder overleg voorafgaand aan verzending heeft POSrepair te allen tijde het recht deze zending te weigeren.
12.3 De garantieverplichting van POSrepair omvat hetzij het herstel van de gebreken, hetzij de vervanging van gebrekkige onderdelen of producten, hetzij het opnieuw verrichten van de
diensten, hetzij de gehele of gedeeltelijke ontbinding van de overeenkomst en pro rata creditering, één en ander uitsluitend ter beoordeling en ter keuze van POSrepair heeft het recht
om op een eerder door haar gemaakte keuze terug te komen.repair
12.4 Ten aanzien van Herstelwerkzaamheden geldt de garantie uitsluitend indien de gebreken uitsluitend of overwegend zijn veroorzaakt door fouten van POSrepair bij de uitgevoerde
herstelwerkzaamheden.
12.5 Tenzij uitdrukkelijk overeengekomen geldt ten aanzien van reiniging van elektronica dat POSrepair geen garantie geeft op het al dan niet functioneren van de elektronica na reiniging.
12.6 De garantie op onderdelen die POSrepair niet zelf heeft vervaardigd of niet zelf heeft hersteld, is beperkt tot de garantie die POSrepair van haar toeleverancier c.q. bewerker verkrijgt,
dan wel tot de in die branche gebruikelijke garantie.
12.7 Buiten de garantie vallen kleine onvolkomenheden of beschadigingen, zoals geringe kleurverschillen of krassen, die geen afbreuk doen aan de functionele eigenschappen van de
gebrekkige producten.
12.8 Ieder recht op garantie vervalt:
a. indien aannemelijk is dat een gebrek is veroorzaakt door de onzorgvuldige of onoordeelkundige wijze waarop de Wederpartij met het product is omgegaan;
b. indien blijkt dat door de Wederpartij of door derden reparaties zijn verricht en/of aanvullende of vervangende onderdelen zijn gemonteerd of wijzigingen zijn aangebracht aan de
elektronica;
c. indien de door de fabrikant, leverancier en/of POSrepair gegeven voorschriften en richtlijnen voor onderhoud, gebruik, plaatsing etc. door de Wederpartij niet nauwkeurig of niet tijdig in
acht zijn genomen.
12.9 Geen recht op garantie bestaat:
a. wanneer het gebrek het gevolg is van slijtage bij normaal gebruik;
b. indien het gebrek is veroorzaakt door foutieve afstellingen, onjuiste parameter-instellingen of door malafide software of firmware;
c. indien het gebrek het gevolg is van klimatologische invloeden, zoals (maar niet beperkt tot) blikseminslag, waterschade, vervuiling, corrosie, gassen en dampen;
d. in geval van glasbreuk, schermbreuk of een vergelijkbare situatie;
e. in geval van schade ontstaan door normale gebruiksslijtage, zoals (maar niet uitsluitend) bij touchscreens en andere bedienbare gedeelten van de Industriële elektronica, alsmede
ventilatoren en andere mechanische componenten.
12.10 De garantie en eventuele aansprakelijkheid van POSrepair strekt zich nimmer uit tot:
a. vergoeding van schade veroorzaakt door het breken of defect raken van onderdelen van de Industriële elektronica;
b. vergoeding van schade aan kabels, connectoren, batterijen en overige gevolgschade aan soortgelijke producten;
c. vergoeding van schade door verlies van software en data ten gevolge van de Herstel- werkzaamheden;
d. vergoeding van schade ontstaan door of ten gevolge van het bepaalde in artikel 12.8 en 12.9.
12.11 Een door POSrepair gehonoreerde garantieclaim brengt niet mee dat POSrepair aansprakelijkheid aanvaardt voor geleden schade. Artikel 15 is onverkort van toepassing
tijdens de Garantieperiode.

Artikel 13. Eigendomsvoorbehoud
13.1 Alle door POSrepair geleverde producten blijven eigendom van POSrepair tot aan het moment van algehele voldoening van al hetgeen POSrepair uit hoofde van de met de Wederpartij
gesloten Overeenkomst(en) te vorderen heeft. Hieronder zijn mede begrepen rente en kosten en vorderingen wegens tekortschieten van de Wederpartij in de nakoming van de
Overeenkomst. Het eigendom gaat voorts pas dan op de Wederpartij over, wanneer deze alle vorderingen van POSrepair ook uit hoofde van andere leveringen of Reparaties geheel
voldaan heeft.
13.2 De Wederpartij verplicht zich de geleverde en/of ter beschikking gestelde zaken separaat te bewaren en duidelijk aan te merken als eigendom van POSrepair. Indien de Wederpartij niet
aan deze verplichting voldoet, wordt vermoed dat alle bij de Wederpartij aanwezige zaken van de soort als door POSrepair ter beschikking gesteld of geleverd toebehoren aan POSrepair.
13.3 De Wederpartij is gehouden de door POSrepair geleverde zaken verzekerd te houden tegen de gebruikelijke gevaren (waaronder brand-, ontploffings- en waterschade en diefstal).
Alle aanspraken van de Wederpartij op haar verzekeraar(s) zullen door de Wederpartij aan POSrepair worden verpand tot meerdere zekerheid voor de vorderingen van POSrepair op de
Wederpartij, zodra POSrepair aan de Wederpartij laat weten dit wenselijk te vinden.
13.4 De Wederpartij is, buiten diens normale bedrijfsvoering, niet gerechtigd de onder het eigendomsvoorbehoud vallende producten geheel of gedeeltelijk te vervreemden, aan derden te
verhuren, in gebruik te geven, te verpanden of anderszins te bezwaren ten behoeve van derden. Bij overtreding hiervan is het door de Wederpartij aan POSrepair verschuldigde, ongeacht
de betalingscondities, terstond en volledig opeisbaar. POSrepair is door de Wederpartij onherroepelijk gemachtigd om de onder eigendomsvoorbehoud geleverde producten terug te
doen nemen, zonder enige rechterlijke tussenkomst, sommatie en/of ingebrekestelling. Door terugneming door POSrepair wordt de Overeenkomst niet ontbonden, tenzij POSrepair dit aan
de Wederpartij mededeelt. In geval van doorverkoop cedeert de Wederpartij aan POSrepair reeds bij de totstandkoming van de Overeenkomst alle daaruit voortspruitende rechten op het
incasseren van vorderingen op eigen naam.
13.5 Onverminderd de overige aan haar toekomende rechten wordt POSrepair onherroepelijk door de Wederpartij gemachtigd om, indien de Wederpartij zijn verplichtingen jegens POSrepair
niet nakomt, zonder enige ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst diens locatie te betreden en de door haar geleverde en haar in eigendom toebehorende zaken weer tot zich te
nemen.
13.6 Bij beslag, (voorlopige) surseance van betaling of faillissement (dan wel in voorkomend geval toepassing van de wettelijke regeling inzake schuldsanering voor natuurlijke personen)
zal de Wederpartij onmiddellijk de beslag leggende deurwaarder, de bewindvoerder of de curator wijzen op de (eigendoms)rechten van POSrepair. Van een dergelijke omstandigheid
dient POSrepair onverwijld op de hoogte te worden gesteld.

Artikel 14. Opzegging van de Overeenkomst
14.1 De Wederpartij is nimmer gerechtigd de Overeenkomst eenzijdig op te zeggen. Tussentijdse beëindiging van de Overeenkomst is slechts mogelijk indien dat tussen partijen uitdrukkelijk
is overeengekomen.
14.2 Indien de Wederpartij op het moment van de beëindiging van de Overeenkomst reeds prestaties ter uitvoering van de Overeenkomst heeft ontvangen, zullen deze prestaties en de
daarmee samenhangende betalingsverplichting niet ongedaan worden gemaakt. Daarnaast is de Wederpartij gehouden reeds door POSrepair bestelde onderdelen en/of materialen af
te nemen. POSrepair is tevens gerechtigd om in zodanig geval van de Wederpartij vergoeding van de door POSrepair gederfde winst te verlangen.

Artikel 15. Aansprakelijkheid
15.1 POSrepair is – behoudens in geval van opzet en/of bewuste roekeloosheid van haar zijde niet verder aansprakelijk dan tot nakoming van haar (in artikel 12 omschreven) garantie-
verplichtingen.
15.2 POSrepair is – behoudens in geval van opzet en/of bewuste roekeloosheid van haar zijde niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan als gevolg van reiniging van
elektronica.
15.3 Voorts is POSrepair niet aansprakelijk voor schade aan (onderdelen van) de elektronica als gevolg van:
a. Foutieve afstelling, verkeerd gebruik, opzet of ernstige nalatigheid van de zijde van de Wederpartij;
b. Normale slijtage;
c. Niet tijdig vervangen van onderdelen en/of achterstallig onderhoud;
d. Klimatologische invloeden zoals (maar niet uitsluitend) blikseminslag, waterschade, vervuiling, corrosie, gassen en dampen.
15.4 De Wederpartij vrijwaart POSrepair en haar personeel ter zake van alle met de door haar met de Wederpartij gesloten Overeenkomst samenhangende vorderingen van derden en alle
daarmee verband houdende financiële gevolgen te vrijwaren, inclusief inbreuk op octrooien, merken- of gebruiksrechten, handelsmodellen en/of andere rechten van derden, tenzij er
sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van POSrepair.
15.5 Indien POSrepair aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is haar aansprakelijkheid steeds beperkt tot vergoeding van directe schade die het gevolg is van een toerekenbare
tekortkoming in de nakoming van POSrepair haar verplichtingen of uit onrechtmatige daad en tot ten hoogste het factuurbedrag van de desbetreffende geleverde producten en/of
diensten.
15.6 Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:
a. De redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op directe schade die in de zin van deze voorwaarden voor
vergoeding in aanmerking komt;
b. De eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van POSrepair aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor zover deze aan POSrepair toegerekend
kunnen worden;
c. Redelijke kosten gemaakt ter voorkoming of beperking van schade voor zover de Wederpartij aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade in de zin
van deze voorwaarden.
15.7 POSrepair is niet aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, immateriële schade, bedrijfs- of milieuschade
of zuivere vermogensschade.
15.8 POSrepair is niet aansprakelijk voor opzichtschade, daaronder begrepen onder andere schade die door of tijdens de uitvoering van het werk wordt toegebracht aan zaken
waaraan wordt gewerkt of aan zaken die zich bevinden in de nabijheid van de plaats waar wordt gewerkt.
15.9 POSrepair is jegens de Wederpartij nimmer aansprakelijk voor het verloren gaan of anderszins beschadigen van informatie die is opgeslagen op gegevensdragers of informatie
die onderdeel uitmaakt van software, zich bevindend in of onderdeel uitmakend van de door de Wederpartij ter reparatie aangeboden elektronica.
15.10 Onverminderd de beperking en uitsluiting van aansprakelijkheid als voormeld is de aansprakelijkheid van POSrepair in alle gevallen, ongeacht de grondslag voor aansprakelijkheid,
beperkt tot het bedrag waarvoor daadwerkelijk dekking blijkt te bestaan onder haar aansprakelijkheids- verzekering.
De omvang van deze verplichting is nooit groter dan het bedrag dat in het betreffende geval onder deze verzekering wordt uitbetaald.
15.11 Het staat POSrepair vrij te bepalen of zij op grond van dit artikel de Wederpartij vervangende schadevergoeding biedt of tot vervanging of herstel overgaat.
15.12 Dit artikel is onverminderd van toepassing op de in artikel 5 genoemde werkzaamheden op locatie.

Artikel 16. Opschorting en ontbinding van de Overeenkomst
16.1 Aan de Wederpartij komt de bevoegdheid tot ontbinding van de Overeenkomst wegens een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst slechts toe indien
POSrepair, steeds in alle gevallen na een zo gedetailleerd mogelijke schriftelijke ingebrekestelling waarbij een redelijke termijn wordt gesteld voor zuivering van de tekortkoming,
tekortschiet in de nakoming van wezenlijke verplichtingen ingevolge de Overeenkomst.
16.2 POSrepair is gerechtigd om zonder ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst hetzij de uitvoering van de Overeenkomst voor ten hoogste zes maanden op te schorten,
hetzij deze geheel of ten dele te ontbinden, zulks zonder dat zij tot enige schadevergoeding of garantie gehouden zal zijn en onverminderd de haar verder toekomende rechten,
in de navolgende gevallen:
a) indien de Wederpartij niet, niet-behoorlijk of niet-tijdig voldoet aan enige verplichting die voor haar uit de met POSrepair gesloten Overeenkomst of een daarmee samenhangende
overeenkomst voortvloeit;
b) indien goede grond bestaat voor de vrees dat de Wederpartij niet in staat is of zal zijn om aan haar verplichtingen jegens POSrepair te voldoen en niet heeft voldaan aan een schriftelijke
sommatie van POSrepair binnen de daarbij gestelde termijn;
c) indien de Wederpartij bij het sluiten van de Overeenkomst verzocht is om zekerheid te stellen voor de voldoening van zijn verplichtingen uit de Overeenkomst en deze zekerheid uitblijft of
onvoldoende is;
d) in geval van faillissement, (voorlopige) surseance van betaling, toepassing van de wettelijke schuldsaneringsregeling voor natuurlijke personen, stillegging, liquidatie dan wel gehele of
gedeeltelijke overdracht – al dan niet tot zekerheid – (van het bedrijf) van de Wederpartij, waaronder begrepen de overdracht van een belangrijk deel van haar vorderingen.

Gedurende de opschorting is POSrepair bevoegd en aan het einde daarvan verplicht te kiezen voor uitvoering dan wel voor gehele of gedeeltelijke ontbinding van de opgeschorte Overeenkomst.
16.3 In geval van opschorting of ontbinding wordt de overeengekomen prijs onmiddellijk opeisbaar, onder aftrek van de reeds voldane termijnen en van de ten gevolge van de
opschorting door POSrepair bespaarde kosten.

Artikel 17. Overmacht
17.1 In geval van overmacht is POSrepair gerechtigd – te harer keuze – hetzij de uit uitvoering van de Overeenkomst voor de duur van de overmacht op te schorten, hetzij de Overeenkomst
geheel of ten dele te ontbinden, zulks zonder rechterlijke tussenkomst en zonder dat POSrepair deswege tot enige schadeloosstelling verplicht is. Gedurende de opschorting is
POSrepair bevoegd en aan het einde daarvan verplicht te kiezen voor uitvoering dan wel voor gehele of gedeeltelijke ontbinding van de Overeenkomst.
17.2 Onder overmacht wordt verstaan elke van de wil van POSrepair onafhankelijke omstandigheid
– ook al was deze ten tijde van de totstandkoming van de Overeenkomst reeds te voorzien
– die de nakoming van de Overeenkomst blijvend of tijdelijk verhindert of bezwaarlijk maakt, alsmede, voor zover daaronder niet reeds begrepen, oorlog, staking, ongevallen, overstroming,
schaars worden van materiaal, uitrusting, werkstoffen, gebrek aan werkkrachten en andere soortgelijke gebeurtenissen en/of ernstige storingen in het bedrijf van POSrepair of van
één van haar toeleveranciers. Een en ander geldt ongeacht of de omstandigheden welke de overmacht veroorzaken zich voordoen in Nederland of in een ander land.

Artikel 18. Verval
18.1 Ieder vorderingsrecht jegens POSrepair en de door POSrepair bij de uitvoering van de Overeenkomst betrokken derden, ook gegrond op feiten die de stelling zouden rechtvaardigen
dat het afgeleverde product respectievelijk de verrichte dienstverlening niet aan de Overeenkomst beantwoordt, vervalt in ieder geval na verloop van één jaar, nadat het gebrek
zich heeft gemanifesteerd.

Artikel 19. Intellectuele eigendom
19.1 Alle (informatie die ligt besloten in) aanbiedingen, ontwerpen, apparatuur, modellen, gereedschappen, afbeeldingen, programmatuur, tekeningen etc. en de daarmee verband
houdende rechten van industriële en intellectuele eigendom c.q. de daarmee gelijk te stellen rechten worden en blijven eigendom van POSrepair, ook al zijn de Wederpartij voor
vervaardiging daarvan kosten in rekening gebracht.
De Wederpartij zal er zorg voor dragen dat deze niet, zij het geheel dan wel gedeeltelijk, worden gekopieerd, aan derden ter hand worden gesteld of ter inzage gegeven en dat van de
inhoud daarvan aan derde geen mededeling wordt gedaan, tenzij POSrepair hiervoor vooraf-gaande schriftelijke toestemming heeft verleend.
19.2 De Wederpartij verkrijgt uitsluitend de gebruiksrechten die bij deze algemene voorwaarden en de wet uitdrukkelijk zijn toegekend. Een aan de Wederpartij toekomend recht
tot gebruik is niet-exclusief, niet vatbaar voor overdracht aan derden en niet sublicentieerbaar.
19.3 POSrepair garandeert op geen enkele wijze dat de aan de Wederpartij geleverde producten c.q. diensten geen inbreuk maken op enig geschreven of ongeschreven intellectueel en/of
industrieel of professioneel eigendomsrecht van derden.

Artikel 20. Persoonsgegevens en privacybeleid
20.1 POSrepair zal eventueel verkregen persoonsgegevens uitsluitend gebruiken voor de in dit artikel en haar privacybeleid omschreven doeleinden en al het mogelijke doen om deze
persoons-gegevens te beschermen.
20.2 De persoonsgegevens worden door POSrepair verwerkt ten behoeve van haar bedrijfsvoering, klantadministratie en om producten en/of diensten onder de aandacht
van haar (voormalige) klanten te brengen. Indien nodig kunnen de persoonsgegevens gebruikt worden om contact met de klant op te nemen.
20.3 Overige informatie omtrent persoonsgegevens staat weergegeven in het op de website van POSrepair toegankelijke privacybeleid.

Artikel 21. Deelbaarheid
21.1 De nietigheid of niet toepasbaarheid van een of meerdere bepalingen in deze overeenkomst tast de geldigheid van de afzonderlijke overige bepalingen en geldigheid van deze
overeenkomst als geheel niet aan. Partijen zullen het nietige of niet toepasbare gedeelde na overleg vervangen door bedingen die wel geldig en toepasbaar zijn en waarvan de
rechtsgevolgen, gelet op de inhoud en strekking van de Overeenkomst, zoveel mogelijk overeenstemmen met die van het nietige of niet toepasbare gedeelte.

Artikel 22. Toepasselijk recht en geschillen
22.1 POSrepair behoudt zich het recht voor om de algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. De Wederpartij is aan deze wijzigingen gebonden.
22.2 Op alle rechtsbetrekkingen tussen POSrepair en de Wederpartij is Nederlands recht van toepassing. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag en buitenlandse
wetgeving wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
22.3 De Nederlandse tekst van de algemene voorwaarden is steeds bepalend voor de uitleg daarvan.
22.4 Alle geschillen, voortvloeiende uit of in verband staande met Overeenkomst(en) en/of deze algemene voorwaarden zullen worden onderworpen aan de uitspraak van
de daartoe bevoegde rechter in het Arrondissement Noord-Holland. POSrepair is echter steeds gerechtigd het geschil voor te leggen aan die rechter die, uitgaande van de
vestigingsplaats van de Wederpartij, bevoegd is van het geschil kennis te nemen.

Is uw apparaat te kostbaar om te vervangen?

Wacht dan niet langer en meld uw reparatie aan, duizenden tevreden klanten gingen u voor!

Reparatie aanmelden
Repareren

Milieubewust en al gauw goedkoper dan vervangen

Modificeren

Verbeteren van prestaties en verlengen van de levensduur

Kwaliteit

Wij gebruiken uitsluitend top kwaliteit onderdelen

TOP